Przypominamy, że właściciele nieruchomości mają obowiązek przeprowadzenia inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie ich nieruchomości i złożenia informacji w terminie do 31 stycznia każdego roku.

Informację można składać w Biurze Podawczym Urzędu Gminy w godzinach pracy Urzędu, korespondencyjnie na adres Gmina Szczaniec , ul. Herbowa 30, 66-225 Szczaniec lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawcza ePUAP.

Informację należy złożyć również za rok, w którym wyroby zawierające azbest zostały ostatecznie usunięte z nieruchomości, podając ilość usuniętych wyrobów zawierających azbest przekazanych do unieszkodliwienia.

Instalacje lub urządzenia zawierające azbest oczyszcza się przez usunięcie wyrobów zawierających azbest lub ich wymianę na bezazbestowe w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi w terminie do dnia 31 grudnia 2032 r.

Wykorzystujący wyroby zawierające azbest ujmuje wynik inwentaryzacji w „Informacji o wyrobach zawierających azbest” stanowiącej załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki

Informację sporządza się w dwóch egzemplarzach:

  • jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej Wójtowi Gminy Szczaniec
  • drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Informacja podlega corocznej aktualizacji w terminie do dnia 31 stycznia.